2011-08-11
 23:01:44

vad ska jag välja ?

 Jag vet inte riktigt om jag ska läsa eller kolla en film ?

ifall jag läser så skulle det bli '' inte som andra döttrar '' en jätte bra bok som handlar om Nancy Spungen. Har bara läst två kapittel, men av det jag har läst så är den verkligen värt att läsa.

 Nancy Spungen var flickvän till punkstjärnan Sid Vicious och dog i unga år. Eventuellt begick hon självmord, eventuellt mördade Sid Vicious henne med en lång jaktkniv. Ingen vet.
 
Det här är hennes mammas berättelse om hur man redan från födseln förstod att Nancy inte var som andra döttrar. Idag hade hon möjligen fått diagnosen DAMP eller manodepression, men sådana insikter fanns inte då och boken handlar mycket om den skuld föräldrarna har känt för att inte lyckats uppfostra henne rätt, men slutligen förstår att de nog ändå gjorde allt de kunde. Det här var en otroligt rörande levnadshistoria.


                                                                  

Ifall jag kollar film så får det bli en serie som heter Dead Zone som jag tycket är väldigt bra.

Läraren Johnny Smith hamnar i långvarig koma i nära sex år efter en svår bilolycka. När han vaknar upp ur koman upptäcker han att han har förmågan att se in i framtiden men även saker som redan har hänt. Huvudrollen spelas av Anthony Michael Hall.






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: